Articles

ECJA Spring Meeting 2024 – Round table moderator

ECJA organizes events and meetings for alumni/ae around themes related to the commitment in the world and the society in the perspective of Christian and humanistic values, as practiced and promoted by the Society of Jesus in its educational work. These activities shall help us to become men and women of depth, men and women […]

Membro del Comitato Esecutivo CVX

 Il comitato esecutivo CVX è stato eletto durante l’assemblea del 10 dicembre 2022 con mandato triennale. Oltre alla delega insieme ad Anna Decri sulla cura delle CVX del Nord-Ovest sono delegato ai rapporti con le altre CVX Europee e Mondiali con la formale carica di Eurolink (come da statuto) Il mandato è stato recentemente prolungato […]

Future Enterprise, Cloud e Sostenibilità

Nell’arco di un anno, la quota delle imprese che ritengono gli obiettivi di sostenibilità fondamentali per le proprie strategie Ã¨ passata dal 48 al 74%. Nelle indagini IDC globali, in effetti, le aziende riconoscono sempre più business driver a favore della sostenibilità: efficienza operazionale (50%), reputazione aziendale (45%), aspettative dei mercati (41%), employee experience e attrattività dei talenti (22%). La sfida è coniugare molteplici obiettivi: essere sostenibili, ma […]

Professional Scrum Product Ownerâ„¢ I (PSPO I)

Those who earn the globally recognized Professional Scrum Product Owner I (PSPO I) certification have demonstrated a fundamental level of Professional Scrum Product Ownership, proving an intermediate understanding of the Scrum framework and how to apply it to maximize the value delivered with a product. This individual has also demonstrated an understanding of how to […]

Il Mio Viaggio nelle Partnership Offshore e la Soddisfazione del Cliente

Nel veloce mondo dello sviluppo software, gestire partnership offshore può essere una sfida complessa. Tuttavia, quando fatto nel modo giusto, può portare a risultati notevoli. Vorrei condividere la mia esperienza di guida di una software factory con circa 150 sviluppatori indiani e come abbiamo migliorato drasticamente la soddisfazione del cliente da 2,85 a 4,41 su 5.

My Journey with Offshore Partnerships and Customer Satisfaction

In the fast-paced world of software development, managing offshore partnerships can be a complex challenge. However, when done right, it can lead to remarkable results. I’d like to share my experience of leading a software factory with 150 Indian developers and how we dramatically improved customer satisfaction from 2.85 to 4.41 out of 5.

Innovate Everywhere: Adopting IT at Scale

From Core to Edge: Running Kubernetes Everywhere Come gestire in modo semplice e dinamico gli ambienti IT distribuiti La pandemia, costringendo molte imprese e istituzioni italiane ad abilitare dall’oggi al domani il lavoro e l’operatività da remoto, ha dato una forte accelerazione all’adozione dei servizi cloud. Se da un lato ciò ha contribuito in modo […]

ITIL 4 ® Foundation

ITIL® 4 Foundation demonstrates this individual understands the key concepts of IT and digital service delivery including the key concepts, guiding principles and practices of ITIL® 4 for service management. They have a fundamental understanding of the modern organisation’s end-to-end operating model for the creation, delivery and continual improvement of technology-enabled products and services. They […]

Scroll to top